سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضد آفتاب چیست؟

 

ضد آفتاب چیست؟

 

 

ضد آفتاب ( Sunscreen , skin protection , sun cream , sunblocker , suntan lotion )  

 

 

 

 

همانطور که از نام این محصول پیداست ضد آفتاب ها محصولاتی هستند که وظیفه اصلی آن ها حفاظت از پوست در برابر نور خورشید است. نور خورشید به سبب وجود پرتوهای فرابنفش ultra violet میتواند سبب عارضه های گوناگون پوستی از خشکی و قرمز شدن پوست گرفته تا سرطان های بدخیم پوستی گردد.

تصور غلط رایج این است که اتفاده مداوم از ضد آفتاب می تواند سبب حساسیت و آکنه شود. این احتمال وجود دارد ولی در صورتی که ضد آفتاب مناسب را انتخاب نکرده باشید. چراکهیک ضد آفتاب خوب و مناسب برای شما می تواند حتی ظاهر پوستتان را بهبود ببخشد.

در ادامه مطلب قادر خواهید بود بهترین ضد آفتاب را برای پوست خود انتخاب کنید.

محصولات ضد آفتاب در اشکال گوناگونی مانند ژل ، کرم، روغن ، لوسیون و اسپری عرضه می شوند. این که کدام شک ضد آفتاب را انتخاب کنید بستگی به کاربرد آن و چگونگی پوشش دهی ضد آفتاب بستگی دارد. به عنوان مثال از کرم برای صورت و از ژل برای نقاط پر مو تر بدن استفاده می شود.

 

نحوه تاثیر نور خورشید بر پوست :

پرتو های فرابنفش UV به علت داشتن طول موج کوتاه و بسامد بالا، بسیار پر انرژی هستند و در تماس با پوست انسان با تخریب DNA سلول های پوستی موجب جهش ژنتیکی شده و به سرطان پوست می انجامد. اما آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب گستره وسیعی دارد و ازقرمز شدن پوست و چین و چروک گرفته تا سرطان ملانوما و... را شامل می شوند. خرید ضد آفتاب باعث میشود که پوستی شفاف تر داشته باشیم . البته قیمت ضد آفتاب در خرید آن مهم نیست.

 

اشعه ماورای بنفش خود به دو دسته UVA و UVB تقسیم می شود:

UVA می تواند در اپی درم و درم (لایه های عمیق تر پوست) نفوذ کند و با تخریب لایه های چربی موجب خشکی ، افتادگی ، چین و چروک و کک و مک می شود و پیری زودرس از عواقب قرار گرفتن در معرض آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم است.

UVB این پرتو ها بسیار خطرناک تر از UVA و عامل قرمزی و آفتاب سوختگی هستند. قرار گرفتن در معرض این اشعه می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست را بسیار تقویت گند.

 

اهمیت استفاده از ضد آفتاب:

در خصوص استفاده از ضد آفتاب ها باید در نظر داشت که اولا در تمامی طول سال حتی مواقعی که پشت پنجره در حال کار هستید یا حتی مواقعی که هوا ابری هست نیز باید از ضد آفتاب استفاده کنید چرا که اشعه فرابنفش UV می تواند از شیشه یا پشت ابرها نیز عبور کند و سبب خشکی پوست، پیری زود رس، سرطان و... شود. قرار گرفتن معرض بازتاب نور در  شن ، برف، آب یا دریاچه به سبب انعکاس شدید نور خورشید مستلزم مراقبت بیشتر از پوست است. حتی استفاده از سولاریوم هم سبب قرمزی و خشکی و پیری زودرس شده و می تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.قیمت ضد آفتاب افزایش داشته؟